Απύθμενη είναι η οικονομική αιμορραγία που υφίσταται ο Έλληνας καταναλωτής.
Στη δραματική μείωση που δέχεται το οικογενειακό εισόδημα, λόγω της σφοδρής επίθεσης από τις επιταγές της τρόικας και τις πολιτικές της κυβέρνησης, προστίθενται και οι συνεχιζόμενες αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης.
Οι ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούνται να ζήσουν οι Έλληνες καθιστούν την επιβίωση ένα είδος «extreme sport», όπου ο δείκτης δυσκολίας συνεχώς ανεβαίνει και οι πολίτες αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα.
Τα παραδείγματα για του λόγου το αληθές άπειρα. Τελευταίο αλλά όχι έσχατο παράδειγμα της δραματικής οικονομικής κατάστασης που βρίσκεται το μέσο ελληνικό νοικοκυριό έρχεται από την έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών.
Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, μέσα σε έναν χρόνο οι καταναλωτές έχουν κληθεί να πληρώσουν «καπέλο» 5% στα είδη βασικής ανάγκης.
Οι αιτίες της διαρκούς αύξησης του κόστους ζωής πολλές. Από τις διαδοχικές αυξήσεις του Φ.Π.Α. -τρεις μέσα σε διάστημα ενός έτους- τη δραματική εκτόξευση της τιμής των καυσίμων και την τιμολογιακή πολιτική στις κρατικές εταιρείες κοινής ωφέλειας (Δ.Ε.Η.) έως την κερδοσκοπία που ανθεί στο έπακρο.
Καπέλο 5% στον καλάθι της νοικοκυράς
Σύμφωνα με έρευνα του ΕΛΚΕΚΑ, το οικογενειακό καλάθι ενός μέσου ελληνικού νοικοκυριού σκαρφάλωσε στα 2120,75 ευρώ τον Νοέμβριο του 2010.
Σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2009, όταν το καλάθι της νοικοκυράς κόστιζε 2020,52 ευρώ, η αύξηση είναι κατά 100,23 ευρώ.
Σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2009, όταν το καλάθι της νοικοκυράς κόστιζε 2020,52 ευρώ, η αύξηση είναι κατά 100,23 ευρώ.
Σε ποσοστιαίες μονάδες το «καπέλο» που πλήρωσαν οι καταναλωτές μέσα σ’ ένα έτος είναι 5%.
Σύμφωνα με το ΕΛΚΕΚΑ, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν:
α) κατά 19% τα αλκοολούχα ποτά και ο καπνός
β) κατά 16% οι μεταφορές
γ) και κατά 6% η στέγαση
Μικρότερες αυξήσεις εμφάνισαν η ψυχαγωγία (1%), τα ξενοδοχεία, καφετέριες και εστιατόρια (3%), η ένδυση και υπόδηση (2%) και τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (κατά 2%).
Φωτιά στα τιμολόγια της Δ.Ε.Η.
Με τον «καλύτερο» τρόπο μπαίνει το 2011 για περίπου 5 εκατομμύρια ελληνικά νοικοκυριά, καθώς η Δ.Ε.Η. τους κάνει πρωτοχρονιάτικο δώρο μια αύξηση 14% στα τιμολόγιά της.
Είναι προφανές, δηλαδή, ότι στα μύρια όσα προβλήματα και στις αδυναμίες που έχει ο μέσος Έλληνας θα προστεθεί ακόμη ένα από τη σοβαρή αύξηση στα τιμολόγια του ρεύματος, εξαιτίας της αύξησης του Φ.Π.Α. από 11% στο 13%.
Με βάση τη νέα τιμολογιακή πολιτική που αναμένεται να εγκριθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και μέσα στην εβδομάδα από την υπουργό Περιβάλλοντος-Ενέργειας, τα μικρά φτωχά νοικοκυριά που καταναλώνουν έως 800 κιλοβατώρες στο τετράμηνο αναμένεται να πληρώνουν 30 ευρώ επιπλέον.
Η πλειονότητα των νοικοκυριών, δηλαδή περίπου δύο εκατ. καταναλωτές που καταναλώνουν από 801 μέχρι 1.600 κιλοβατώρες, θα επιβαρυνθεί κατά 2,6% με 2,7%.
Για όσους καταναλώνουν από 1.601 μέχρι 2.000 κιλοβατώρες η αύξηση αναμένεται να είναι 1,6%.
Αντίθετα, για όσους καταναλώνουν από 2.001 έως 3.000 κιλοβατώρες προβλέπεται να γίνει μείωση 4,4% και από 3.001 και πάνω, το τιμολόγιο θα μειωθεί κατά 13,8%.
Για όσους καταναλώνουν από 1.601 μέχρι 2.000 κιλοβατώρες η αύξηση αναμένεται να είναι 1,6%.
Αντίθετα, για όσους καταναλώνουν από 2.001 έως 3.000 κιλοβατώρες προβλέπεται να γίνει μείωση 4,4% και από 3.001 και πάνω, το τιμολόγιο θα μειωθεί κατά 13,8%.
Για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, η Δ.Ε.Η. έδωσε παράταση έως το τέλος Ιανουαρίου, ώστε να υποβάλουν αιτήσεις ένταξης στο κοινωνικό τιμολόγιο που παρέχει μειώσεις έως 30%. Τα νέα τιμολόγια είναι, ωστόσο, ευνοϊκά για τους εμπορικούς καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.
Στα ύψη η τιμή της βενζίνης
Ανοδικά εξακολουθούν να κινούνται στη χώρα μας οι τιμές των καυσίμων, σύμφωνα και με έρευνα της ΕΛΠΑ για τις αντίστοιχες τιμές στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης τον Δεκέμβριο. Για τη βενζίνη 95 οκτανίων η τιμή της στη χώρα μας διαμορφώνεται στο 1.573 ευρώ ανά λίτρο και το ντίζελ στο 1.364 ευρώ ανά λίτρο.
Ανοδικά εξακολουθούν να κινούνται στη χώρα μας οι τιμές των καυσίμων, σύμφωνα και με έρευνα της ΕΛΠΑ για τις αντίστοιχες τιμές στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης τον Δεκέμβριο. Για τη βενζίνη 95 οκτανίων η τιμή της στη χώρα μας διαμορφώνεται στο 1.573 ευρώ ανά λίτρο και το ντίζελ στο 1.364 ευρώ ανά λίτρο.
Οι υψηλότερες τιμές αμόλυβδης βενζίνης εντοπίστηκαν στην Ολλανδία 1,62 ευρώ το λίτρο, στην Ελλάδα 1, 573 ευρώ το λίτρο, το Βέλγιο 1,511 ευρώ το λίτρο, τη Γερμανία 1,451 ευρώ, τη Φινλανδία 1,482 ευρώ, την Πορτογαλία 1,468 ευρώ, την Ιταλία 1,42 ευρώ, την Ιρλανδία 1,399 ευρώ το λίτρο.
Αντίστοιχα οι υψηλότερες τιμές στο ντίζελ σημειώθηκαν στη χώρα μας με 1,364 ευρώ το λίτρο, την Ιρλανδία 1,329 ευρώ το λίτρο , την Ολλανδία 1,301 ευρώ το λίτρο, το Βέλγιο 1,298 ευρώ το λίτρο, τη Γερμανία 1,284 ευρώ το λίτρο και τη Γαλλία 1,233 ευρώ το λίτρο.
Κερδοσκοπίας το ανάγνωσμα
Δεν φθάνουν οι αυξήσεις στην τιμή της αμόλυβδης, έρχεται και ένα κύκλωμα βενζινοπωλών να κάνει τη ζωή των καταναλωτών αφόρητη.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης, εντοπίστηκαν το τελευταίο διάστημα μετά από ενδελεχείς ελέγχους ηλεκτρονικοί μηχανισμοί που ήταν τοποθετημένοι στις αντλίες υγρών καυσίμων και κατέκλεβαν τους καταναλωτές
Για αυτό ακριβώς τον λόγο, το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας προωθεί την ψήφιση τροπολογίας με αυστηρότατες ποινές, όπως είναι η αναστολή λειτουργίας των πρατηρίων που παρανομούν, έως και οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας, πέραν των χρηματικών προστίμων.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου υπογραμμίζεται ότι για πρώτη φορά τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα προέβησαν σε 50 ελέγχους και εντόπισαν τον τελευταίο καιρό μηχανισμούς καταδολίευσης αντλιών υγρών καυσίμων που εξαπατούσαν και έκλεβαν τους καταναλωτές. Κατόπιν τούτου, προχώρησαν σε σφράγιση των παράνομων αντλιών. Δυστυχώς, λόγω της ανεπαρκούς κείμενης νομοθεσίας, μετά την αφαίρεση των παράνομων μηχανισμών, αποσφραγίζονται οι αντλίες, χωρίς ουσιαστική και αποτρεπτική ποινή για τους δράστες.
Αλλά και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων εκφράζει την αγανάκτησή της που διαπιστώνει χρήση παράνομων μηχανισμών παρέμβασης στις αντλίες των καυσίμων, με σκοπό τις ελλειμματικές παραδόσεις στους καταναλωτές. Η ΠΟΠΕΚ κάνει λόγο για κυκλώματα που είναι συνδεδεμένα με ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας στις αντλίες πρατηρίων, για να επηρεάζουν ελλειμματικά την παραδιδόμενη ποσότητα.
Πηγή: http://www.zougla.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου