Τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης δεν γνωρίζουν τις καλύτερες ημέρες τους, το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει.
Για πρώτη φορά μεταπολιτευτικά υπάρχουν τόσο χαμηλές κυκλοφορίες στα έντυπα και τόσο λίγες διαφημίσεις στα ηλεκτρονικά μέσα. Παρεπόμενο, να έχουν μειωθεί τα έσοδα δραστικά, με ό,τι αυτό σημαίνει: απολύσεις, περικοπές μισθών, νέου -μεσαιωνικού- τύπου συμβάσεις. Το κλείσιμο της «Απογευματινής» λίγες ημέρες πριν και η επερχόμενη του καθημερινού «Βήματος» δεν αποτελούν, δυστυχώς, παρά την αρχή μιας....
ιδιαίτερα δυσάρεστης πορείας στον χώρο. Η αλήθεια είναι πως η κρίση στα μέσα ενημέρωσης προϋπήρχε της οικονομικής κρίσης. Απλώς όλοι εμείς οι εμπλεκόμενοι με αυτά είχαμε συμπεριφορά στρουθοκάμηλου. Βάζαμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, επαναπαυόμενοι στη μικρή και προσωρινή ευδαιμονία μας, ελπίζοντας ότι η κρίση θα εξακολουθούσε ν' αφορά κάποιους άλλους. Αφορούσε όλους εμάς ωστόσο.
Εμείς που έως τώρα καταγράφαμε τις απώλειες θέσεων, τις παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και γενικά τις αρνητικές συνέπειες σε διάφορους κλάδους της οικονομίας, τώρα αναγκαζόμαστε να καταγράψουμε και όσα συμβαίνουν στον χώρο μας.
Μέχρι τώρα, δεν βλέπαμε ή δεν θέλαμε να δούμε μια σειρά από παραμέτρους που μας αφορούσαν. Οτι τα «νέα μέσα» υποκαθιστούν τα παραδοσιακά. Οτι η μερική αναξιοπιστία μας λειτουργούσε ισοπεδωτικά για όλους. Οτι περίεργοι τύποι, με πολλά χρήματα, έβγαζαν ή αγόραζαν έντυπα ή χρηματοδοτούσαν ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς χωρίς καμία πιθανότητα επιβίωσης, αλλά το έκαναν για αλλότριους με την ενημέρωση λόγους.
Τώρα, που η φωτιά έφτασε στην αυλή μας, είναι μάλλον δύσκολο να τη σβήσουμε. «Εχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις», που λέει και ένα δημοσιογραφικό κλισέ που χρησιμοποιείται τα καλοκαίρια...
Γ. ΠαντελάκηςΠηγή: http://www.enet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου